Doorgaan naar unieke content

Op deze pagina vind je een overzicht van diverse uitingen die we de afgelopen jaren voor marketing- en communicatiecampagnes gebruikt hebben.

Reizigershuisstijl

Voor diverse uitingen hebben we een eigen reizigershuisstijl. Deze vormgeving vind je terug in vele uitingen, zoals bv. posters op de schermen in de bus, posters in de abri’s en de tarievenfolder.

 

Zomerbroezz'n

Sinds 2014 hebben wij in de zomervakantie de actie Zomerbroezz’n met een geheel eigen vrolijke huisstijl. Tijdens de actie kunnen twee volwassenen met één Dal-Dagkaart reizen. Daarnaast mag iedere volwassene drie kinderen van 4 t/m 11 jaar gratis meenemen.

Sinds vorig jaar bieden wij deze actie ook aan tijdens de andere schoolvakanties, zoals de herfstvakantie en de kerstvakantie. Voor deze acties zijn aparte websites ontwikkeld.

 

Hubtaxi

Om de naamsbekendheid van de hubtaxi te vergroten adverteren we regelmatig in de diverse huis-aan-huisbladen. Voor de online promotie hebben we onderstaande animatie laten maken.

De hubtaxi wordt in opdracht van het OV-bureau uitgevoerd door Publiek Vervoer.

 

Magazine BUS

Al vele jaren verspreiden wij jaarlijks huis-aan-huis informatie over het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe. Met als doel reizigers en niet-reizigers te inspireren en informeren. De eerste uitgaven waren in tabloidformaat en werd mee gestoken bij de huis-aan-huisbladen. De laatste twee jaar is dit in de vorm van een magazine geweest. Je kunt de laatste versie hier online lezen.

Reistipcampagnes

Via onze reistipcampagnes geven wij onze reizigers handige reistips. Dit doen wij via posters op de schermen in de bussen, maar ook met een online campagne.

 

 

Informatie voor nieuwe reizigers

Om nieuwe reizigers zo goed mogelijk te informeren hebben we een speciale folder gemaakt Welkom in de bus in Groningen en Drenthe’.

 

OV-toppertje

Campagne in samenwerking met Arriva om te stimuleren dat meer mensen met een OV-chipkaart gaan reizen. Inwoners van de drie noordelijke provincies die nog geen OV-chipkaart hadden konden gratis een OV-chipkaart aanvragen via een speciale website.

 

reiziger stapt in met OV-chipkaart

Podcasts

Om de reisbeleving onderweg (maar thuis kan ook natuurlijk) te vergroten, hebben we voor een buslijnen podcasts laten maken. Je kunt luisteren naar bijzondere verhalen over de geschiedenis van de streek waar je doorheen rijdt.

Beste uit de bus

In de campagne ‘Beste uit de bus’ promoten we de snelle en rechtstreekse lijnen (Q-link en Qliner). Zeker nu met de werkzaamheden aan het Julianaplein extra belangrijk dat reizigers naar Groningen met de bus reizen i.p.v. met de auto.