47 Binnenstedelijke groei van mobiliteit Minder auto en meer ruimte voor OV en de fiets. Om de stad bereikbaar, leefbaar en veilig te houden is een beperking het ruimtegebruik van de auto in de stad het streven. Dat kan als openbaar vervoer en fietsen en lopen die rol in de stedelijke bereikbaarheid voldoende kunnen overnemen. Ook als onderdeel van een ketenreis: een combinatie van auto, OV en fietsen en lopen. Goede aansluitingen tussen het interstedelijk netwerk (menu 1) en de stad zijn hier cruciaal. Belangrijk is ook dat de woningbouwontwikkeling rond OV-knooppunten plaats zal vinden, zoals opgenomen als doelstelling in het Deltaplan (64.000 autonome woningbouw en 125.000 extra woningen). Op deze wijze wordt onnodige (auto)mobiliteit voorkomen. De concentratie van woningen bij OV-voorzieningen draagt bij aan de bereikbaarheid van banen en voorzieningen, ook voor hen die geen auto bezitten. MENUKAART 4
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=